lördag 21 september 2013

Oväntat utfall

Idag åkte jag ner till hamnen för att hjälpa en kille med att masta av båten. Vi bestämde kl 9 men jag var i god tid så att jag hann förbereda min egen båt för segling. Vid 10 var det tänkt att jag, Tom och Patrik skulle ut och mys-segla  en timme eller 2.


























När masten väl var ner och dagens gastar var på plats hade det börjat bygga upp ordentligt i väst och vinden ökade betydligt mer än vad väderleksrapporten utlovat. Vi bestämde oss för att strunta i seglingen. Istället satte vi oss i båten och snackade lite. När det var dags att bege sig upptäckte vi att det pågick segeltävlingar i hamnen!


Glada åskådare på rc-regattan i Lövstaviken


The race is on!

Det blev ingen segling med Bullitt men jag har fått en ny gast till nästa säsong och han kommer att vara med ofta! Välkommen ombord, Tom Bengtsson :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar