söndag 2 juni 2013

Big Boat Race Marstrand 2013 ombord på CheXet

mbbr13-danlj-13
60 båtar på "upploppsrakan", sjukt häftigt! Ståpäls! (Foto från Blur.se)


Ombord på X-332 CheXet (Foto från Fredriksson.tv)


Tjäääääna!

Seglade 3 race igår som inte gick speciellt bra (25, 27, 27 av 32 båtar i lilla klassen) och 3 race idag. I det sista racet gjorde vi en fin upphämtning efter en katastrofal start och lite missöden (bl.a. en 720). Vi låg JÄTTESIST men seglade upp oss till en 22:a plats! Dagens första race däremot gick bra (15) och det andra racet gick sjukt bra där vi blev 7:a av 32 båtar  Riktigt bra motstånd, västkustens seglar-elit!
Totalplacering 23 tycker jag ändå är helt ok med tanke på att det var en helt nykomponerad besättning där många av oss träffades för första gången så sent som igår morse vilket kanske avspeglades i resultatet första dagen men OJ vad bra det funkade idag! Vilket härligt gäng! Peter, Malin, Moa, Kajsa, Per och Jonas (och så jag då)

Peter "BLUR" måste få nån form av pris för arret och den gärning han gör för oss seglare. Fantastisk segling i bästa tänkbara miljö och en härlig regatta-fest på Marstrands fästning. Jäkligt läckert!

Jag tyckte dock att det var på tok för lite mat för en gast som jobbat skiten ur sig en hel dag på sjön ;)
Seglingarna sköttes mycket bra och kommer att locka fler båtar till nästa år.
Hoppas vi får plats på fästningen då! ;)

Nedan följer ett litet bildkollage som min kära hustru ordnat fram. Hur hon hann med att fotografera mellan allt spa:ande på Marstrands Havshotell begriper jag inte ;) Tack älskling!















Visst ser det härligt ut!

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det var riktigt kul och jag hoppas verkligen att jag kan vara med nästa år, i min egen eller någon annans båt :)

      Radera