fredag 24 augusti 2012

Nu bär det av mot Skallkroken..

..i bil. Båten seglade jag ner igår kväll. Ensamsegling är väl inte min grej egentligen men efter förra helgens maraton (tur och retur Tjörn + Tjörn runt) tedde sig denna segling mer som en liten bensträckare. En bekväm, tämligen svag, halv-vind som kunde gått betydligt fortare om gennakern hissats men eftersom jag var ensam och ett oväder hängde över horisonten i väst lät jag bli. Annars hade det varit kul att prova på solo-segling med fullt ställ. En autopilot hade kanske inte varit fel :)
Appelqvist i smaragden stack 5-10 minuter efter mig så jag spetsade in mig på race. Vid Marsten avtog vinden och smaragden tog in på avståndet men sen fick jag vind igen samtidigt som smaragden gick in i mindre vind. Nu trivdes bullen och avståndet mellan båtarna växte ordentligt. I hamn välkommnades jag  ,av PG, med en kall öl! Mycket trevligt ;)
Nu blir det race tillsammans med pappa, Gustav och Thomas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar